Disney skal fly høyt med SAS

Meld deg på KINOMAGASINETs nyhetsbrev

Vi sender ut nyhetsbrev med jevne mellomrom

«Planes» – eller «Fly» som filmen heter på norsk – er en ny DisneyToon Studios-film som bygger på universet fra «Cars» («Biler»). I Norden vil filmen lanseres i samarbeid med SAS.

Det melder The Walt Disney Company Nordic og SAS i en pressemelding. Selskapet har inngått avtale for samarbeid rundt animasjonsfilmen Fly. Avtalen innebærer at Disney og SAS vil samarbeide ved lansering av filmen i Norge, Sverige, Danmark og Finland og at SAS kommer til å synes på ulike vis i forbindelse med aktiviteter som Disney Nordic gjennomfører ved premieren av Fly på kino og videogram (Blu-ray og DVD), samt at SAS innehar retten til å gjøre egne markedsføringsaktiviteter basert på filmen. Informasjon og spesialtilbud kommer også til å finnes i SAS kundekanaler og EuroBonus.

– SAS er et flyselskap for de som reiser ofte og selvsagt for hele familien. Hvert år reiser 90.000 barn alene med oss over hele verden og vi legger stor vekt på den tilliten vi har. Vi tilbyr også barnerabatt på størsteparten av våre billetter. Vi er selvsagt veldig glad for at den etterlengtede oppfølgeren til Biler-filmene handler om nettopp fly og at vi får muligheten til å samarbeide med Disney under lanseringen av filmen, sier Stefan Hedelius, strategi- og markedssjef i SAS.

SAS-avtalen er ikke den eneste. Disney har avtale med British Airways i Storbritannia, Lufthansa i Tyskland og American Airlines i USA ved lanseringen av Fly. For å øke oppmerksomheten rundt lanseringen av Fly samarbeider Disney med utvalgte flyselskap rundt om i verden. Det skjer innenfor rammene til det nye forretningsområdet Disneymedia+ som fokuserer på reklame og strategiske forretningssamarbeid.

– I Norden er SAS en opplagt samarbeidspartner for oss. Vi deler ambisjonen om å skape positive opplevelser for de som bruker våre produkter, vi deler engasjementet i familiemålgruppen – og siden temaet på vår neste storfilm er fly er dette en perfekt start på et sterkt partnerskap innenfor virksomheten til Disneymedia+, sier Anna Glanmark, markedsdirektør, The Walt Disney Company Nordic.

I Norge har Disneys Fly kinopremiere 18. oktober og videogrammet ventes medio Q1 i 2014.

Meld deg på KINOMAGASINETs nyhetsbrev

Vi sender ut nyhetsbrev med jevne mellomrom