• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Jumanji: The Next Level
    • Anmeldelse: Knives Out
    • Anmeldelse: The Nightingale
    • Anmeldelse: Håp
    • Anmeldelse: Ford v Ferrari
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
    • Derfor bør kino-Norge hjelpe verdens hungerslidende
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Filmweb: Mer web-TV for ungdommen

Markedsdirektør Frode Soleim i Filmweb holdt en presentasjon under fellesseminaret for Filmweb, DX og Location i Maritim Kino mandag 18. august. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET ©
Filmweb: Mer web-TV for ungdommen
John Berge
John Berge
22. august 2014

HAUGESUND: – YouTube-generasjonen forventer mer videoinnhold. Derfor satser vi mer på eget stoff i videoformat, som også dere kan benytte dere av.

Det sa Filmwebs markedsdirektør Frode Soleim, henvendt til kinosjefene i salen, under fellesseminaret for Filmweb, DX og Location i Maritim Kino mandag 18. august.

– Vi startet det vi kaller FilmwebTV i vår. Det er populært og gir en del trafikk. Trailere er populært, men dette er eget produsert videoinnhold. Dette gjør vi for å treffe den unge generasjonen på deres måte. Vi har i mange år laget tekst og bilder, men i dag forventer folk å få stoffet i videoformat. Slik treffer vi YouTube-generasjonen. Dette er også bra innhold å dele på sosiale medier. Så hjelp oss å spre det! Det passer godt på kinoens hjemmeside for å promotere og skape buzz om filmene, sa Soleim.

Øvrige ting i fokus på presentasjonen var Filmwebs tilbud om å lage nettsider for kinoene. Her viste Soleim en liste over nylige kunder som Haugesund, Edda, E-teatret i Lillesand, Storstova i Bryne, KinoSør, Ullensaker, Bølgen i Larvik, Voss – og snart klar for lansering: Steinkjer.

– Men nå er vi ledige for oppdrag og vil gjerne hjelpe flere, sa markedsdirektøren.

Soleim forklarte også om viktigheten av at en kinonettside har responsivt design:

– Det handler om en nettside skal fungere like bra på PC, nettbrett eller mobiltelefon. Mobilen er blitt viktig. Vi er ikke i nærheten av potensialet, det er mye høyere. Har man kun en nettside optimalisert for PC, bommer på mange brukere.

Og til sist en gladsak inntjeningsmessig. Norgesbilletten har lege hatt en varslet prisøkning slik at kinoene får mer penger. Dette trer i kraft fra 1. september. Da øker kinokompensasjonen fra 85 til 95 kroner fra billetter som brukes.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
22. august 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Filmweb fornøyde med CineEurope 27.06.2014
  • Eline er Filmwebs kommunikasjonskonsulent 03.04.2014
  • Filmweb sponser Kosmoramafestivalen 14.03.2014
  • «Filmweb jobber sammen med alle» 05.02.2014
  • Filmweb analyserer filmåret 2013 16.01.2014
  • Bennett slo Filmweb i anbudskonkurranse 09.01.2014
  • Filmweb: Stort potensial for mer billettsalg 06.01.2014

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Familien Popcorn!

John Berge3. november 2019
Les mer

Billettkjøpere har donert nærmere 400.000 kroner

admin29. oktober 2019
Les mer

CAPA Kinoreklame med fokus på Verdens matvareprogram (WFP)

Per Mork24. oktober 2019
Les mer

– Dette blir vår største lansering noensinne

John Berge12. september 2019
Les mer

Skeie har lokalt fokus – men er «pop» også i utlandet

John Berge11. september 2019
Les mer

Stadige forbedringer fra DX. Her er hva de vil satse på videre.

John Berge8. september 2019
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistenter: Christian Høkaas og Katrine Wang Svendsen.

I redaksjonen: Trond Sätre, Stina Ueland, Torbjørn Grav, Lars Johnsrud, Torunn Sola, Rolf Hammerås, Kaisa Waldenstrøm Breiland og Alexander Istad.

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • «Snekker Andersen og Julenissen»-oppfølgeren er allerede årets mest sette, norske kinofilm
    KINOSTATISTIKK6. desember 2019
  • Anmeldelse: Jumanji: The Next Level
    ANMELDELSE6. desember 2019
  • Tidligere bransjeveteran fikk gjev kinojobb
    NYTT OM NAVN5. desember 2019
  • Slik blir den omfattende kinolanseringen av Tunnelen
    FILMLANSERING5. desember 2019

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Kino Forsiden Teknologi Video Anmeldelse DVD Blu-ray VOD trailer action drama film Marvel Fremhevet skrekk Disney thriller superhelt spenning eventyr krim spillefilm komedie grøsser animasjon Netflix norsk Festival Skrekkfilm dc

© 2013-2019 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Magasinet startet i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Ford v Ferrari
    ANMELDELSE25. november 2019
  • Anmeldelse: Midway
    ANMELDELSE14. november 2019
  • Gimle kino holder dørene åpne på julaften 2019
    KINODRIFT25. november 2019
  • Slik er Norges nyeste kino
    KINODRIFT29. november 2019
  • «Snekker Andersen og Julenissen»-oppfølgeren er allerede årets mest sette, norske kinofilm
    KINOSTATISTIKK6. desember 2019
  • Anmeldelse: Jumanji: The Next Level
    ANMELDELSE6. desember 2019
  • Tidligere bransjeveteran fikk gjev kinojobb
    NYTT OM NAVN5. desember 2019
  • Slik blir den omfattende kinolanseringen av Tunnelen
    FILMLANSERING5. desember 2019
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Flere forbedringer fra DX
Videvox samlet kinobransjen til minimesse