• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Let Me Fall
    • Anmeldelse: Marriage Story (Netflix)
    • Anmeldelse: Jumanji: The Next Level
    • Anmeldelse: Knives Out
    • Anmeldelse: The Nightingale
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
    • Derfor bør kino-Norge hjelpe verdens hungerslidende
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Kinoklubbens medlemsmål redusert fra 40.000 til 10.000

Elisabeth Brinch leder Filmwebs Kinoklubb Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Kinoklubbens medlemsmål redusert fra 40.000 til 10.000
John Berge
John Berge
18. oktober 2016

Før Kinoklubb Norge ble lansert var målet 40.000 medlemmer i løpet av 2016. Nå sier klubbens leder seg fornøyd med en fjerdedel av dette.

I et bransjenyhetsbrev fra Filmweb, eieren av Kinoklubb Norge, uttaler leder Elisabeth Brinch dette:

– Vi er nå helt sikre på å nå målet vårt om å passere 10.000 medlemmer i løpet av 2016.

I 2015 sa Brinch at det var «håp om å skaffe 40.000 medlemmer i løpet av 2016».

Da ideen om klubben ble presentert i 2014 sa adm. direktør at målet var «å ha 100.000 medlemmer innen år 2018 og ha lønnsomhet i selskapet innen 2019.»

En av de store nyhetene under Den norske kinokonferansen 2014 var «Kinoklubb Norge», som ble presentert av adm. direktør Harald L. Sæther i Filmweb. Han sa da at «fra høsten 2015 skal vi få enda flere godt voksne nordmenn til å gå oftere på kino». Klubben ble lansert i februar 2016. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

En av de store nyhetene under Den norske kinokonferansen 2014 var «Kinoklubb Norge», som ble presentert av adm. direktør Harald L. Sæther i Filmweb. Han sa da at «fra høsten 2015 skal vi få enda flere godt voksne nordmenn til å gå oftere på kino». Klubben ble lansert i februar 2016. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

Elisabeth Brinch fortalte under en bransjepresentasjon under Den norske filmfestivalen 2016 i Haugesund at «det har gått litt tregere med innmeldinger enn det vi hadde håpet på fra starten av».

Dette medgis også i nyhetsbrevet, hvor det poengteres at medlemsinnmeldingene nå er i siget:

«Etter en litt treg start på lanseringen av Kinoklubb Norge i vår, har innmeldingene virkelig skutt fart i høst. Sterke filmtitler, forbedringer på nettside/kjøpsprosess og tett kontakt med medlemskinoene har sammen med en vellykket markedskampanje gitt gode resultater. Flere av kinoene og kjedene er flinke til å profilere Kinoklubben på nettsidene sine, og det gjør stort utslag i positiv forstand på innmeldingene lokalt.

Filmene Løvekvinnen, Rosemari og ikke minst Kongens nei, har allerede bidratt til å mangedoble medlemsantallet. Nå gleder vi oss til neste film, Florence Foster Jenkins i november, og premiere allerede i romjulen på første 2017-film: Lion. Med en så stor base å jobbe videre med, kombinert med god støtte fra både medlemskinoer og distributører, lover det godt for en videre vekst også neste år,» skriver Elisabeth Brinch, leder Kinoklubb Norge.

Reklamebrosjyrer for Kinoklubb Norge, også kalt Kinoklubben. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

Reklamebrosjyrer for Kinoklubb Norge, også kalt Kinoklubben. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
18. oktober 2016
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • Status for Kinoklubbens andre halvår 25.08.2016
  • Filmweb med rimeligere nettsider 24.08.2016
  • A Perfect Day er lavest besøkte Kinoklubb-film 16.07.2016
  • Arthaus-direktøren tror på Kinoklubben 30.05.2016
  • Lillehammer Kino om Kinoklubben: «Labert» 27.05.2016
  • Storkinoer ordknappe om Kinoklubben 27.05.2016
  • Hamar og Namsos solgte én kinoklubb-billett 26.05.2016
  • Kinoklubben skal mini-relanseres 26.05.2016
  • Kinoklubben vil forbedre seg lokalt 26.05.2016
  • Rogalandskinoer om hvorfor de sa nei til Kinoklubben 25.02.2016
  • SFs alternativ til Kinoklubb Norge 04.02.2016
  • Derfor sier SF Kino nei til Kinoklubb Norge 04.02.2016
  • 2. februar 2016: Kinoklubb Norge er lansert 02.02.2016
  • Ken er Filmwebs nye produktsjef 12.11.2015
  • SF Kino blir ikke med i Kinoklubb Norge 10.11.2015
  • Kinoklubb Norge starter på nyåret 2016 10.11.2015
  • Kinoklubb Norge utsettes 28.04.2015
  • Elisabeth Brinch leder Kinoklubb Norge 13.01.2015
  • Skal starte «kinoklubb» for folk over 40 30.10.2014
  • Eline er Filmwebs kommunikasjonskonsulent 03.04.2014
  • «Filmweb jobber sammen med alle» 05.02.2014
  • Filmweb analyserer filmåret 2013 16.01.2014
  • Bennett slo Filmweb i anbudskonkurranse 09.01.2014

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Familien Popcorn!

John Berge3. november 2019
Les mer

Billettkjøpere har donert nærmere 400.000 kroner

admin29. oktober 2019
Les mer

CAPA Kinoreklame med fokus på Verdens matvareprogram (WFP)

Per Mork24. oktober 2019
Les mer

– Dette blir vår største lansering noensinne

John Berge12. september 2019
Les mer

Skeie har lokalt fokus – men er «pop» også i utlandet

John Berge11. september 2019
Les mer

Stadige forbedringer fra DX. Her er hva de vil satse på videre.

John Berge8. september 2019
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistenter: Christian Høkaas og Katrine Wang Svendsen.

I redaksjonen: Trond Sätre, Stina Ueland, Torbjørn Grav, Lars Johnsrud, Torunn Sola, Rolf Hammerås, Kaisa Waldenstrøm Breiland og Alexander Istad.

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Let Me Fall
    ANMELDELSE11. desember 2019
  • Per-Olav Sørensen lager TV-serie for Netflix – om hvordan Spotify ble til
    FILMPRODUKSJON11. desember 2019
  • Ny storfilm: «Den største forbrytelsen» er under innspilling
    FILMPRODUKSJON11. desember 2019
  • Kinoaktuelle Don Johnson fyller 70
    SKUESPILLERINTERVJU10. desember 2019

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Kino Forsiden Teknologi Video Anmeldelse DVD Blu-ray VOD trailer action drama film Marvel Fremhevet skrekk Disney thriller superhelt spenning eventyr krim spillefilm Netflix komedie grøsser animasjon norsk Festival Skrekkfilm dc

© 2013-2019 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Magasinet startet i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Ford v Ferrari
    ANMELDELSE25. november 2019
  • Anmeldelse: Midway
    ANMELDELSE14. november 2019
  • Gimle kino holder dørene åpne på julaften 2019
    KINODRIFT25. november 2019
  • Slik er Norges nyeste kino
    KINODRIFT29. november 2019
  • Anmeldelse: Let Me Fall
    ANMELDELSE11. desember 2019
  • Per-Olav Sørensen lager TV-serie for Netflix – om hvordan Spotify ble til
    FILMPRODUKSJON11. desember 2019
  • Ny storfilm: «Den største forbrytelsen» er under innspilling
    FILMPRODUKSJON11. desember 2019
  • Kinoaktuelle Don Johnson fyller 70
    SKUESPILLERINTERVJU10. desember 2019
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Sølvfilm til VGs fotball-film
Trondheim Kino med ny Dolby Atmos-sal