• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

ANNONSØRINNHOLD

Derfor bør kino-Norge hjelpe verdens hungerslidende

Derfor bør kino-Norge hjelpe verdens hungerslidende
admin
admin
3. juli 2019

Fakta om ShareTheMeal

Visste du at mer enn 815 millioner (!) mennesker – en av ni på vår klode – legger seg på tom mage hver natt.

 

Vil du engasjere deg i årets kampanje allerede nå, kontakt CAPA ved markedskoordinator Hege Bergsvenkerud Sørli på telefon 934 36 496 eller e-post [email protected].

 

Den 60 sekunders lange reklamefilmen for 2018 og 2019 er laget av annonselegenden Sir John Hegarty og The Garage Soho.

 

Årets kampanje starter i september 2019. Målsetningen er å vekke kinopublikummet til å hjelpe barn i verdens katastrofeområder.

Hvert femte sekund dør et barn av sult. CAPA Kinoreklame tar del i den verdensomspennende reklamekampanjen i regi av FNs Matvareprogram (UN World Food Programme). Hva betyr det for deg og din kino? Finn ut mer her!

2019-kampanjen starter i september. Målsetningen er å vekke kinopublikummet til å hjelpe barn i verdens katastrofeområder.

I tillegg til den 60 sekunders reklamefilmen som skal vises på kinoene er det også laget en applikasjon man kan laste ned – ShareTheMeal. Appen gir deg mulighet til å dele måltidet ditt med et barn.

Norge er ett av 25 land som vil vise årets reklamefilm. Det hele skjer i regi av SAWA, som er den verdensomspennende bransjeorganisasjonen til kinoreklameselskapene.

SAWA har støttet United Nations World Food Programme (WFP) siden 2015.

– Kampanjen blir vist på kinoer i åtte uker fra september, forteller adm. direktør Jan Tore Kristiansen i CAPA Kinoreklame.

– I en verden fylt av katastrofale hendelser, nød og lidelse, hva kan kino-Norge gjøre?

– Mange kinoer har unge mennesker ansatt, og vi vet at mange av disse er opptatt av verdens fremtid og har et stort engasjement. Vi håper derfor at kinoledelsen inviterer sine ansatte til å ta del i årets kampanje ved å laste ned appen for å dele et måltid, sier Kristiansen.

– Vi redder selvsagt ikke verden med dette, men vi gjør noe – vi gjør noe aktivt, og det er vi stolte av. Vi vet også at mange kinoer setter pris på at vi gjør mer samfunnsnyttige ting, sier CAPA-direktøren.

Under Cannes Lions International Festival of Creativity 2019, som fant sted 17. til 21. juni, ble detaljene om 2019-kampanjen offentliggjort.

Årets kampanjefilm er igjen regissert av Sir John Hegarty, som driver The Garage Soho i England.

Filmen forteller historien om virkeligheten så alt for mange barn opplever i dag med krig, fattigdom og nød.

Årets kampanjefilm kan du se her:

Fjorårets reklamefilm kan du se her:

 

Annonsørinnhold fra JB Forlag.

Fra 2019 tilbyr JB Forlag for første gang muligheten for bedrifter til å ha annonsørinnhold som et tillegg til eller i stedet for tradisjonelle reklamebannere.

Innholdet i disse artikkelen består m.a.o.av et kommersielt innhold og er ikke uttrykk for journalistiske vurderinger fra redaksjonen. JB Forlag merker disse sakene tydelig både på forsiden og inne på hver artikkel for å fremheve at dette er reklameinnhold.

Ønsker din bedrift en slik type annonsering, ta kontakt med oss her.

Teaseren til kampanjefilm 2019.
Reklamefilmen fra 2018.
Relaterte sakerappCAPAForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
ANNONSØRINNHOLD
3. juli 2019
admin
admin kinomagasinet

Relaterte sakerappCAPAForsiden

Siste saker fra ANNONSØRINNHOLD

Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt

admin14. september 2020
Les mer

Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner

admin14. august 2020
Les mer

Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her

John Berge3. januar 2020
Les mer

Ja, vi elsker Kinoklubben!

admin21. oktober 2019
Les mer

HOLD skaper engasjement for kinogjengeren

admin9. september 2019
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skeie 2021: «Veldig travelt»


    KINOLEVERANDØR26. januar 2021
  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • En av 80-tallets profilerte Bond-piker ble meldt død. Var ikke død likevel. Men er nå «endelig» meldt død.
    DØDSFALL4. januar 2021
  • Skeie 2021: «Veldig travelt»


    KINOLEVERANDØR26. januar 2021
  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

HOLD skaper engasjement for kinogjengeren