• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Top Gun: Maverick (IMAX)
    • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    • Anmeldelse: Memory
    • Anmeldelse: Doctor Strange in the Multiverse of Madness
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

FILMLANSERING

Derfor vil Euforia og Karpe Diem vise Adjø Montebello kun fire dager på kino

Kinoansvarlig Morten Haagensen hos Oppdal kulturhus (midten) sammen med Karpe Diem, Magdi Omar Ytreeide Abdelmaguid (t.v.) og Chirag Rashmikant Patel (t.h.). Foto: Sigurd Moe Hetland.
Derfor vil Euforia og Karpe Diem vise Adjø Montebello kun fire dager på kino
admin
14. november 2017

Her redegjør daglig leder Vibeke Skistad for distribusjonsstrategien for Karpe Diems nye film, Adjø Montebello.

Den skal vises på ca. 140 norske kinoer fra torsdag 7. til søndag 10. desember 2017.

Les mer om akkurat dette her:

Fire dager med kinovisninger av Karpe Diems Adjø Montebello

Begrunnelsen er i hovedsak at vi selger forestillingene/billettene som et konsertopplegg. At vi til fansen kommuniserer: «Du må være der når det skjer, hvis ikke går du glipp av det, så løp og kjøp!».

Vi kunne spredt visningene over flere uker, og f.eks hatt én visning hver dag i de store byene, og kanskje et par i uken på mindre kinoer. Noen steder ville vi kun fått et par visninger i løpet av flere uker, fordi det antakelig ikke er marked for flere på mindre steder. Istedet velger vi å trøkke på i en kort periode, for å følge «konsertoppskriften», slik Karpe ønsket. Og konserter kjøres jo ikke over flere uker på ett enkelt sted.

Man kan definere dette like bredt som en norgesturné rent oppsetningsmessig, vi kunne brukt lengre tid på distribusjonen, men tanken har hele veien vært at dette skal være en komprimert og annerledes lansering.

Det at vi gjør dette over hele landet, på kort tid – og kommunisere at det er denne datoen/denne helga som gjelder – gjør at vi også letter trøkket på saler rundt om i kino-Norge, og i tider med både Star Wars: The Last Jedi og Den 12. mann, er dette smart. Og mottas veldig godt blant kinoene.

Fra en av Karpe Diems konserter i Oslo spektrum 20., 21. og 22. april 2017. Foto: akam1k3 

Det at Karpe Diem nyter en enorm popularitet akkurat nå, og at det er en film som er nærmere konsert enn spillefilm, gjør at vi kan være vågale og satse på denne lanseringsstrategien. I motsetning til de fleste norske spillefilmer, som antakelig ikke ville lykkes med denne strategien. Slik sett er det vanskelig å sammenligne med andre prosjekter, nettopp fordi dette ikke ligner andre. Og nettopp fordi vi har med et band i medvind å gjøre, kan vi tillate oss dette. Oppsummert tenker vi altså at for akkurat dette filmprosjektet kan vi gjøre det på denne måten, og få til et fantastisk Karpe-trøkk i kinosaler rundt om i landet.

Ved å «snu på flisa» og tenke annerledes og langt mer «hektisk, heftig og begeistret» hva gjelder lansering, tror vi denne filmen har langt, langt bedre forutsetninger for å gjøre det bra på kino. Vi ønsker at den oppleves som en «stort lerret-film», som gir noe i nærheten av konsertopplevelsen. Publikum – og kinoene – kan bare glede seg, for dette blir enormt kult.

Vi merker også en enorm positivitet blant kinoene. De har ymse erfaringer med alternative type filmer/musikk-/eksperimentfilmer, og gir tydelig uttrykk for at de verdsetter denne måten å lansere på.

I større byer har f.eks noen programsjefer snakket om å kanskje kjøre filmen på samtlige kinoer, evt samtlige saler premieretorsdagen, og veldig bredt også i helgen, så dette blir veldig morsomt! Nå skal vi fylle salene så godt vi kan og la fansen kjenne på den ultimate kinofølelsen.

Akkurat denne lanseringsmodellen har ikke vært forsøkt tidligere, og det er lassevis med ny mark å pløye og mange morsomme utfordringer, men med nettopp Karpe-prosjektet har vi troen på at det fungerer.

Filmplakat for Adjø Montebello.

 

Vibeke Skistad, daglig leder i distribusjonsselskapet Euforia. Foto: Ragna Søberg, KINOMAGASINET ©

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Vis kommentarer (3)
FILMLANSERING
14. november 2017
admin kinomagasinet

Relaterte sakerForsiden
  • 20 Euforia-filmer gratis til Get-kundene 19.09.2017

Siste saker fra FILMLANSERING

To år etter blir det krigsfilmpremiere

John Berge19. mai 2022
Les mer

Fortsatt fantastisk fra J.K. Rowling

John Berge5. april 2022
Les mer

Slik ble Lange flate ballær III-åpningen

John Berge4. april 2022
Les mer

Ønsker gjerne anmeldelser av Lange flate ballær III. Men ville ikke pressevise filmen i forkant: «En ressurskrevende del av en lansering som sjelden tjener en komedie», sier produsent Veslemøy Ruud Zwart.

John Berge31. mars 2022
Les mer

Harald Zwart er klar med Lange flate ballær III: «I midten av filmene er det et stort hjerte»

Jørgen Søderberg Jansen24. mars 2022
Les mer

Braksuksess for The Batman

Per Mork7. mars 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Cannes 2022: Gullpalmen gikk til Triangle of Sadness
    FESTIVAL28. mai 2022
  • En flåte fylt med nytt Star Wars-innhold er på vei
    FILMPRODUKSJON26. mai 2022
  • Anmeldelse: Top Gun: Maverick (IMAX)
    ANMELDELSE26. mai 2022
  • Kinosjefen ble drapstruet og en annen kinoansatt ble slått av en ungdom
    KINODRIFT25. mai 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    ANMELDELSE4. mai 2022
  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • Cannes 2022: Gullpalmen gikk til Triangle of Sadness
    FESTIVAL28. mai 2022
  • En flåte fylt med nytt Star Wars-innhold er på vei
    FILMPRODUKSJON26. mai 2022
  • Anmeldelse: Top Gun: Maverick (IMAX)
    ANMELDELSE26. mai 2022
  • Kinosjefen ble drapstruet og en annen kinoansatt ble slått av en ungdom
    KINODRIFT25. mai 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Ukens premierefilmer på kino: 10. november 2017
Montebello-filmen til Karpe Diem slår selv Star Wars i raskt forhåndssalg