• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Kernel lyktes først i Norden

LAS VEGAS: Tommy Wikmark (adm. dir Flavo) og Bryan Taylor (eier av Kernel Season's). Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Kernel lyktes først i Norden
John Berge
John Berge
11. oktober 2014

LAS VEGAS: – Det nordiske markedet var det første hvor vi virkelig lyktes utenfor USA, sier Kernel Season’s-gründeren Brian Taylor.

Femten år etter at Brian Taylor var collegestudent og fikk idéen til å skape et varemerke med popcornkrydder, er merket markedsleder i hjemlandet USA.

Også på det norske kinomarkedet er merket etterhvert blitt godt kjent. I 2015 er det ti år siden Kernel Season’s startet markedsføringen i Norge og andre europeiske land.

Kinomagasinet traff Brian Taylor under årets CinemaCon-messe i Las Vegas i USA.

– Hvor viktig er det nordiske markedet for dere?

– Det er veldig viktig fordi det var det første som virkelig tok godt imot produktene våre. Det er også det mest morsomme markedet å besøke!

– Hvordan kan man sammenligne markedet i Norden med USA?

– Jeg har ikke detaljstudert tallene, men jeg tror Kernel Season’s er enda mer suksessfullt – basert på popcornvolum – i Norden enn i USA. Dette er veldig uvanlig for et eksportmerke og det er et testament for arbeidet som Flavo og Sundlings gjør i regionen. Vi ser en sterk tilstedeværelse av varemerket i flere viktige salgskanaler og veksten er stødig.

– Hvordan jobber dere spesifikt med det norske markedet?

– Vi er veldig fornøyd med hvordan Flavo og Tommy Wikmark jobber. I internasjonale markeder føler vi ofte at vi er de som må lære opp kundene, men det er ikke tilfellet her. Vi har vel så mye å lære fra nordmennene som de har av oss. Det er et veldig bra jobbsamarbeid. does a fantastic job. In international markets, we usually feel like we are the ones educating our customers – but that’s not the case here. Flavo forstår den viktige synergien mellom ulike salgskanaler. Vi forsøker å være responsive og tilby displayer eller annet promomateriale, men ofte er det vår samarbeidspartner som utvikler sine egne strategier for å utvikle salget.

– Hva er målene videre?

– Vi håper på enda mer suksess i det nordiske markedet. Det er alltid rom for å forbedre og øke salget. Vi ser at popcornkategorien vokser i mange land og tror at Kernel Season’s er vel posisjonert til både å bidra og nyte godt av denne trenden.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
11. oktober 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • OKs mann på CinemaCon 04.04.2014
  • Førstegangsreisende til CinemaCon 03.04.2014
  • «CinemaCon bedre enn ShoWest» 02.04.2014
  • Kalkvik fornøyd med årets CinemaCon 27.03.2014
  • Angelina Jolie gjestet CinemaCon 26.03.2014
  • Flavo på CinemaCon 14.03.2014
  • Flavo på tur til Chicago 09.06.2014
  • Flavo om drømmen om god butikk 04.01.2014
  • Flavo vil være lojale mot kinoene 22.08.2013

Siste saker fra KINODRIFT

Kinosjefene på Romerike om kinoåret 2020

John Berge12. januar 2021
Les mer

Feirer 30 år som kino

John Berge23. desember 2020
Les mer

Slik var DSK hos kinoer landet rundt

John Berge13. november 2020
Les mer

Fire militærkinoer i Nord-Norge investerte i laserprojektorer



John Berge24. september 2020
Les mer

Satser i koronatidene – bygger to nye kinosaler

John Berge18. september 2020
Les mer

Nordisk vil konkurrere mot ODEON i Skien

John Berge14. september 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Torbjørn Grav
    TOPPLISTER19. januar 2021
  • Klart for «John Wick»-film nummer fire og fem
    FILMPRODUKSJON19. januar 2021
  • «Godzilla vs. Kong» tramper nærmere
    FILMLANSERING18. januar 2021
  • Liam Neeson kinotopper på ny: – Det finnes muligheter selv i et marked nede for telling
    18. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • ODEON-sjef mener at deler av nedstengningen er absurd og mangler begrunnelse
    KORONAVIRUSET23. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Torbjørn Grav
    TOPPLISTER19. januar 2021
  • Klart for «John Wick»-film nummer fire og fem
    FILMPRODUKSJON19. januar 2021
  • «Godzilla vs. Kong» tramper nærmere
    FILMLANSERING18. januar 2021
  • Liam Neeson kinotopper på ny: – Det finnes muligheter selv i et marked nede for telling
    18. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Kinoalliansen er på offensiven
DSK 2014: Håper på 200.000 kinobesøkende