• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

HJEMMEKINO

Operaen får refs for umerket Netflix-reklame

En enorm hammer er satt opp utenfor operaen i Bjørvika, et reklamestunt for den norske Netflix-serien «Ragnarok» som har premiere 31. januar. Operaen delte det – umerket – på Instagram. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB scanpix
Operaen får refs for umerket Netflix-reklame
admin
admin
4. februar 2020

Forbrukertilsynet kritiserer Operaen i Bjørvika for å dele bilder av et reklamestunt for den norske Netflix-serien Ragnarok, uten å merke det som annonse.

På operataket har Netflix plassert reklame for serien Ragnarok i form av en massiv skulptur av Thors hammer. Den har Den Norske Opera og Ballett delt bilde av på sosiale medier onsdag, med teksten «Det er ikke helt klart hva som har skjedd på operataket i dag, men det kan se ut som vi har påkalt gudenes vrede».

Ifølge Aftenposten kritiserer Forbrukertilsynet Operaen for overtredelse av markedsføringslovens forbud mot skjult reklame.

– Formålet med det er at forbrukere enkelt og med en gang skal være klar over at de blir eksponert for reklame, fordi reklame påvirker vårt handlemønster, sier avdelingsdirektør i Forbrukertilsynet, Tonje Hovde Skjelbostad.

Også andre har reagert.

Poster på sosiale medier som bidrar til å fremme salg av et produkt eller en tjeneste, skal merkes som annonse eller reklame.

Nettmagasinet Subjekt skriver at nyhetsredaktør i Minerva, Aksel Fridstrøm, mener reklamen svekker Operaens merkevare, mens tidligere operasjef, Per Boye Hansen, har én kommentar på Facebook.

– Pinlig!

(NTB)

Relaterte sakerForsidenNetflixOperahusetragnarok
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
HJEMMEKINO
4. februar 2020
admin
admin kinomagasinet

Relaterte sakerForsidenNetflixOperahusetragnarok

Siste saker fra HJEMMEKINO

PlayStation 5 lanseres i Norge den 19. november

admin17. september 2020
Les mer

TV-salget i 2020 som i 2019, men verdien øker fordi nordmenn kjøper større skjermer.

admin27. august 2020
Les mer

Altibox melder om sterk økning i nettbruken

admin13. mars 2020
Les mer

Netflix viser frem sine «Ti på topp»

admin26. februar 2020
Les mer

Slutt for The Crown etter femte sesong

admin4. februar 2020
Les mer

Viaplay kommer med TV-serie om falmende countryduo – der skuespillerne skriver musikken

admin28. januar 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Trailer: The Courier
    TRAILER27. januar 2021
  • Festivalpremiere under dokumentarfestivalen Human for ny Utøya-dokumentar
    FESTIVAL27. januar 2021
  • Liv Ullmann forfremmet til høyeste nivå av fransk kulturorden
    NYTT OM NAVN27. januar 2021
  • Ane Dahl Torp vant prestisjetung filmpris i Sverige
    FILMPRIS27. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • En av 80-tallets profilerte Bond-piker ble meldt død. Var ikke død likevel. Men er nå «endelig» meldt død.
    DØDSFALL4. januar 2021
  • Trailer: The Courier
    TRAILER27. januar 2021
  • Festivalpremiere under dokumentarfestivalen Human for ny Utøya-dokumentar
    FESTIVAL27. januar 2021
  • Liv Ullmann forfremmet til høyeste nivå av fransk kulturorden
    NYTT OM NAVN27. januar 2021
  • Ane Dahl Torp vant prestisjetung filmpris i Sverige
    FILMPRIS27. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Slutt for The Crown etter femte sesong
Netflix viser frem sine «Ti på topp»