• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

FILMLANSERING

Scorseses neste film vil koste opp mot 150 millioner dollar og får Netflix-premiere

Regissør Martin Scorsese.
Scorseses neste film vil koste opp mot 150 millioner dollar og får Netflix-premiere
Fredrik Olsen Hagstrøm
2. mars 2017

Oscar-vinnerens nyeste film, The Irishman, er kinofilm god som noen, men snappet opp av Netflix med et solid budsjett henimot 150 millioner amerikanske dollar.

Solide skuespillere som Robert De Niro, Al Pacino og Joe Pesci spiller i denne påkostede produksjonen som forteller den virkelige historien om Frank Sheeran, en tjenestemann for fagforeningen The Teamsters, som tilsto drapet på fagforeningslederen Jimmy Hoffa.

Martin Scorsese snakket for et stort publikum på British Film Institute i London 22. februar 2017 og fortalte at det å se en film hjemme ikke var den beste måten å se film på.

«Nå kan du se en film hjemme på en iPad. Du kan kanskje trekke den nærmere ansiktet ditt inne på soverommet, bare låse døren og se på skjermen om du kan, men jeg ser ting her og der, når jeg ser en film hjemme på en stor TV-skjerm, så er det ting rundt omkring i rommet. Telefonen ringer. Folk går forbi. Det er ikke den beste måten», sa veteranregissøren, ifølge Screen Daily.

Ironisk nok ble nyheten om at Netflix er i forhandlinger om å finansiere hans neste film, The Irishman, annonsert dagen før.

Fristelsen kan ha vært vanskelig å motstå for Netflix, i kjølvannet av at Scorsese og produsent Brad Grey forlot Paramount. Streaming-giganten har avtalt å betale 120 millioner dollar i verdensomspennende rettigheter til filmen, som forventes å koste mellom 120 og 150 millioner dollar å lage.

Teknologien som skal brukes i The Irishman for å gjenskape skuespillerne Robert De Niro, Al Pacino og Joe Pesci i henholdsvis 30, 50 og 70 års alder, er meget kostbar. Dette ønsker de å gjøre for en naturtro gjenskaping av den virkelige historien om Frank Sheeran, tjenestemannen som tilsto drapet på Jimmy Hoffa,

Martin Scorsese i aksjon under arrangementet hos British Film Institute, 22, februar 2017. Alt ble filmet av BBC og blir sendt på BBC2 4. mars 2017.
Faksmile/skjermbilde fra http://www.bfi.org.uk/news-opinion/news-bfi/interviews/martin-scorsese-conversation-irishman.

Før innspillingen startet haddd Scorsese og hans representanter (ledet av WME Ari Emanuel og leder Rick Yorn) rukket å lande flere utenlands salgsavtaler før Netflixs engasjement ble bragt på banen.

I 2016 inngikk STX Entertainment 50 millioners avtale for internasjonale rettigheter med den meksikanske finansmannen Gaston Pavlovitsj, som var en av produsentene til Scorseses forrige film, Silence. STX solgte så rettigheter til andre utenlandske distributører, som vil resultere i at de kan risikere å måtte trekke seg ut eller stille et rettslig krav.

Dette er ikke første gang Netflix utklasserer sine rivaler. Det gjorde mye det samme med Dee Rees Mudbound, hvor de betalte 12,5 millioner dollar for på Sundance Film Festival i januar 2017.

Kilder sier at Scorsese er veldig optimistisk i denne saken, og han har skrevet personlig til Ted Sarandos, innholdssjefen i Netflix, for å forsikre ham om at alt kan løses.

En ting er sikkert – dette er en «gamechanger». Netflix har, med sine snart 100 millioner kunder, aldri ført kjøpt en så kostbar film å vise eksklusivt på hjemmeplattformen!

Les mer hos BFI om selve intervjuarrangementet med Martin Scorsese.

Relaterte saker
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
FILMLANSERING
2. mars 2017
Fredrik Olsen Hagstrøm

Journalist for KINOMAGASINET og IT/Tele-ekspert på dagtid.

Relaterte saker

Siste saker fra FILMLANSERING

Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»

John Berge10. januar 2023
Les mer

Endelig er det duket for Avatar-bonanza

John Berge13. desember 2022
Les mer

«Vi håper at det å fortelle disse historiene på det store kinolerretet bidrar til at Alf Prøysen blir aktuell for nye generasjoner eventyrlystne barn.»

John Berge5. desember 2022
Les mer

Tommys voldsnatt

Iver Neset1. desember 2022
Les mer

Varsler tidenes mest omfattende opplegg for skolekino-visninger

John Berge28. november 2022
Les mer

Dette sier anmelderne om Vikingulven

John Berge18. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Nord-Norges kinogigant slo alle besøksrekorder
    STATISTIKK2. januar 2023
  • Vinnerne av Golden Globe Awards 2022
    PRISUTDELING11. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

AWEs Berlin-innkjøp 2017
Logan: En mer voldelig Wolverine-film for fansen